Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret efter købeloven. Det betyder, at hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os ”inden rimelig tid”. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid.

Mener du at varen har en mangel beder vi dig, så detaljeret som muligt, oplyse, hvad problemet er. Vi beder dig i den forbindelse kontakte os på service@hjh-office.dk eller telefon: +49 881 9 24 52 110. Understøt gerne din forklaring af problemet, ved at sende billeder, som viser fejlen. Dette er ikke et krav, men det vil minimere ekspeditionstiden for reklamationen.

Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, står vi naturligvis for dine rimelige fragtomkostninger. Dette kan, afhængig af varens art, klares enten ved at vi fremsender en DPD returlabel, så du selv kan tilbagesende varen omkostningsfrit, eller at vi arrangerer en afhentning af varen fra din adresse. Husk altid at varen skal sendes i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for afsendelse.