Handelsbetingelser HJH Office

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for køb af varer på www.hjh-office.dk, herefter kaldet HJH Office, hjh-office.dk eller vi. hjh-office.dk ejes af:

HJH Office GmbH

Christoph-Selhamer-Str. 2
DE-82362 Weilheim
Tyskland
Organisationsnummer: HRB 189 373
Momsnummer: DE 275 310 366

Dansk postadresse:

HJH Office
Livjægergade 17B
2100 København Ø

Kontaktoplysninger:

Telefon: +49 88 19 24 52 110
E-mailadresse: service@hjh-office.dk

Aftaler indgås på dansk.

Salg- og leveringsvilkårene gælder både køb foretaget af private forbrugere og erhvervsdrivende. Fortrydelsesretten gælder dog kun private forbrugere. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Bestilling og betaling

Hos hjh-office.dk kan du bestille en lang række kontor- og øvrige møbler mv. Du bestiller ved at finde de varer du ønsker og tilføje dem til din indkøbskurv. Herefter går du fra indkøbskurven til ”Kassen”, hvor du skal indtaste oplysninger som fx. din e-mail- og fakturaadresse samt telefonnummer, før du kan fortsætte til valg af betalingsmetode og til sidst gennemføre ordren.

Du kan vælge følgende betalingsmetoder:

Kortbetaling med Visa og MasterCard

Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

PayPal

Betal enklere og sikrere med PayPal. Ved at betale med PayPal kan du enten benytte din PayPal-konto eller gå videre uden tidligere at have oprettet en konto og betale via et betalings- eller kreditkort. Læs mere om betaling med PayPal her.

Klarna faktura

Med fakturabetaling får du varerne hjem, inden du betaler og behøver aldrig angive dine kortoplysninger.

Ved betaling med faktura er betalingsfristen 14 dage fra den dag varerne sendes fra os. For at kunne betale med Klarna faktura kræver Klarna, at du angiver dit cpr-nr., så de kan foretage en kreditvurdering samt at din bestilling leveres til din folkeregisteradresse. Her kan du læse mere om Klarnas vilkår for fakturabetaling.

Priserne er angivet i danske kroner. De angivne priser er inkl. tysk moms. Indtaster du et gyldigt CVR-nummer ved check out, fratrækkes momsbeløbet fra ordretotalen. Priserne er herudover inkl. fragt, idet HJH Office altid står for leveringsomkostningen.

Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

Levering

Vi leverer din ordre ca. 3-7 arbejdsdage efter du har gennemført din bestilling.

Bestillinger, som er gennemført på hverdage inden kl. 14, afsendes i reglen samme dag, og altid senest næste hverdag. Bemærk, at da vores lager ligger i Tyskland, er hverdage og helligdage i denne forbindelse defineret ud fra den tyske kalender.

Vi leverer med fragtfirmaerne DPD eller Dachser.

Det er desværre ikke muligt som kunde at vælge hvilket fragtfirma, som skal levere bestillingen. Når ordren er afsendt, vil du modtage en bekræftelsesmail med et link, med hvilket du kan følge leveringen.

HJH Office står for leveringsomkostningen, så der tilkommer intet fragtgebyr på din ordre.

Vi leverer til hele Danmark, dog ikke Færøerne, Grønland og ikke brofaste øer.

Du kan ligeledes vælge levering til en lang række lande i Europa. Du kan se hvilke, når du går til ”Kassen” og indtaster din adresse.

Fortrydelsesret

Du har som privat forbruger ifølge loven ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage, men når du handler hos HJH Office, er perioden for fortrydelse forlænget til 30 dage. Vær dog opmærksom på at fortrydelsesretten ikke gælder erhvervsdrivende.

Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se information om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse i afsnittet: Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Undtagelser til fortrydelsesretten
Du har ikke fortrydelsesret ved køb af specialfremstillede varer, dvs. varer som HJH Office har tilpasset eller produceret ud fra dine anvisninger. På samme måde kan du miste fortrydelsesretten, hvis du bryder forseglingen/emballeringen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke kan gensælges efter forsegling/emballeringen, er brudt.
I øvrigt har erhvervsdrivende ikke fortrydelsesret.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Vi anbefaler at du sender en mail, hvor du oplyser, at du fortryder købet og af hvilken/hvilke varer til: service@hjh-office.dk. Se samtlige kontaktoplysninger herunder:

Telefon: +49 881 9 24 52 110
E-mailadresse: service@hjh-office.dk

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den, uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse. Fortrydelsesformularen bliver sendt til dig sammen med vores bekræftelse af købet.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du returnere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

HJH Office tilbyder alle private forbrugere at arrangere gratis returforsendelse, enten ved at vi sender en forudbetalt DPD returlabel, eller ved at arrangere afhentning af returvaren med fragtmand fra din adresse. Metoden afhænger af varens art og antal.

Således overgår ansvaret for at returfristen overholdes delvist til HJH Office. Du har som kunde fortsat ansvaret for at sende varen hurtigst muligt og senest 14 dage efter du har modtaget en retur label, eller i tilfælde af afhentning med fragtmand, at medvirke til at afhentningen af returvaren muliggøres indenfor 14 dage, f.eks. ved at være til stede på adressen, indenfor et nærmere aftalt tidsrum.

Returadressen er Best-Dealz-24, Ekernstraße 2, 26125 Oldenburg, Tyskland.

Vær opmærksom på, at vi ikke dækker returomkostningen, hvis du vælger selv at betale for at sende varen retur. Vi anbefaler, at du altid kontakter os på forhånd, så vi kan stå for returomkostningen.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende situationer:

  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke merudgiften refunderet.
  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af købet, tilbagebetaler vi ikke eventuelle leveringsomkostninger.

Husk at HJH Office dog altid står for leveringsomkostningen.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Du vil modtage en bekræftelse via e-mail så snart vi har færdigbehandlet din returnering.

Vi tilbyder ikke ombytning af varer. Ønsker du en anden vare i forbindelse med returnering, er du naturligvis meget velkommen til at foretage en ny bestilling på hjh-office.dk.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt varen på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den på vores lager. Gem derfor evt. postkvittering samt track and trace nummer eller kvittering for udlevering til fragtmanden.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret efter købeloven. Det betyder, at hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os ”inden rimelig tid”. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid.

Mener du at varen har en mangel beder vi dig, så detaljeret som muligt, oplyse, hvad problemet er. Vi beder dig i den forbindelse kontakte os på service@hjh-office.dk eller telefon: +49 881 9 24 52 110. Understøt gerne din forklaring af problemet, ved at sende billeder, som viser fejlen. Dette er ikke et krav, men det vil minimere ekspeditionstiden for reklamationen.

Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, står vi naturligvis for dine rimelige fragtomkostninger. Dette kan, afhængig af varens art, klares enten ved at vi fremsender en DPD returlabel, så du selv kan tilbagesende varen omkostningsfrit, eller at vi arrangerer en afhentning af varen fra din adresse. Husk altid at varen skal sendes i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for afsendelse.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse service@hjh-office.dk.